L’Escola d’Enoturisme de Catalunya aprofundeix en les diferents sortides professionals del seu CFGS

24 de maig de 2017

La Diputació de Barcelona, l'Ajuntament de Vilafranca del Penedès, i les 5 DO's existents dins de la província de Barcelona (DO Penedès, DO Catalunya, DO Alella, DO Pla de Bages i DO Cava) col·laboren activament amb l'Escola d'Enoturisme de Catalunya, oferint una formació acadèmica orientada a aquest sector emergent, que multiplica les oportunitats laborals de tots els seus estudiants.

Les dades no menteixen. L'Enoturisme no ha parat de créixer, com indica l'informe 2015 d’ACEVIN sobre les visites als cellers associats a les Rutes del Vi d'Espanya. Un estudi que va detectar un increment del 5,59%, respecte a l'any anterior i el volum de negoci generat pels cellers i museus del vi adherits a Rutes del Vi d'Espanya, també va augmentar en un 15,20%, fet que va suposar un total de 49 milions d'euros. Dades que van i han suposat una nova demanda de professionals del sector.

L’apertura d’un gran ventall de sortides professionals d’aquest sector ja és un fet. Espanya està situada en el primer lloc en el rànquing mundial de la competitivitat del turisme, quedant declarat com el país amb el sector turístic més competitiu del món, segons el Fòrum Econòmic Mundial, la institució que organitza la reunió de Davos. Tota una fita, ja que s'ha aconseguit superar a França i Alemanya.

El Cicle Formatiu de Grau Superior de Guia Enoturístic neix com a resposta de generar nous professionals per cobrir l’increment de demanda laboral d’aquest sector. Una formació única a Catalunya que dóna resposta a la força i el gran valor cultural que té el vi a Espanya i en concret, a Catalunya.

Una formació que et proporcionarà un ventall infinit d'ofertes laborals, entre les quals, destaca la de Guia local en emplaçaments de béns d'interès cultural; Informador turístic; Cap d'oficines d'informació turística; Promotor turístic; Tècnic d'empresa de consultoria turística; Agent de desenvolupament turístic local; Hostessa/Assistent en mitjans de transport terrestre o marítim; Assistent a terminals (estacions, ports i aeroports); Assistent a fires, congressos i convencions, entre d’altres. D’altra banda, també totes aquelles relacionades amb el turisme enològic, la promoció del vi i les regions productores; la gestió de l'activitat internacional de les empreses de la indústria del vi; consultoria especialitzada en el disseny i desenvolupament de noves estratègies per augmentar la competitivitat del sector vitivinícola, sommelier expert en Denominacions d'Origen catalanes, àmbit de l'Administració pública, la Recerca i l'ensenyament, entre altres.

La teva formació ens importa, inscriu-te o informa't a través del nostre web i confia el teu futur a una escola de reconeguda trajectòria. Les dates per a la preinscripció són del 25 al 31 de maig. Aposta pel teu creixement professional!