L’enoturisme segueix la tendència a l’alça i augmenta un 21% durant el 2016

13 de febrer de 2018

En els últims anys l’enoturisme ha viscut una pujada constant pel que fa al nombre de visitants a bodegues i cellers, tal i com ho demostren les dades publicades per ACEVIN, l’Associació Espanyola de Ciutats del Vi. El 2016 va ser un any de rècord amb una pujada de 471.468 visitants respecte a l’any 2015 i arribant a un total de 2.714.409 persones que van gaudir de les diferents activitats enoturístiques a tot l’Estat Espanyol.

Les dades encara són més espectaculars si les comparem amb les visites que es registraven fa tan sols 10 anys, el 2008, quan el nombre de visitants s’aproximava al 1.200.000.  És a dir, l’enoturisme s’ha estabilitzat com un sector en creixement constant a través dels anys que requereix, cada cop més, professionals qualificats per a cobrir la demanda dels turistes.

Gràcies a les dades de l’informe d’ACEVIN també podem conèixer l’origen de la majoria dels visitants, que l’any 2016 provenien en un 77,29% de la resta d’Espanya i el 22,79% restant de l’estranger.  Per tant, la majoria de turistes són nacionals i volen conèixer en profunditat les zones vitivinícoles de cada regió.

Des de l’Escola d’Enoturisme creiem que aquest creixement continuat demana professionals formats en el sector i amb passió per ensenyar i transmetre el millor de la seva regió vitivinícola. Si voleu desenvolupar el vostre futur professional en el món de l’enoturisme, no dubteu en informar-vos sobre les formacions de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya.