L’enoturisme creix un 21% a Espanya

28 de setembre de 2017

L’enoturisme és un sector a l’alça, aquestes són les dades que s’extreuen de l’informe anual de l’Observatorio Turístico Rutas del Vino de España, que destaca un creixement del 21% en el nombre de visitants al total de bodegues espanyoles. D’aquesta manera s’arriben als 2.700.000 milions de visitants durant l’any 2016. Les dades mostren una pujada constant en el nombre de turistes que se han acostat fins a les bodegues en els últims anys.

Les rutes del vi i el cava del Penedès són les segones més visitades d’Espanya, amb 486.388 visitants el passat 2016, darrere de la ruta del vi i el brandy del Marco de Jerez. La importància i la gran quantitat de bodegues presents a la zona i la proximitat a la costa i a la ciutat de Barcelona són els punts clau per explicar l’augment de visitants any rere any. La majoria dels turistes que arriben a la bodega són nacionals, un 77% d’ells viuen al territori espanyol, i el 23% restant són estrangers.

Els mesos escollits pels visitants es centren en el període de verema, és a dir setembre i octubre, i durant els mesos estivals, on les vacances escolars i laborals juntament amb el bon temps, creen les condicions ideals per una visita a les diferents bodegues. En aquest sentit, tal i com assenyala l’informe, l’enoturisme s’ha “afiançat com un producte turístic desestacionalitzador que pot complementar el producte estrella espanyol (sol i platja), així com altres segments vincultats, com el turisme rural i cultural”.