L'any Internacional del Turisme Sostenible i l'augment en la creació de llocs de treball consolida l'aposta de l'Escola per la formació especialitzada en enoturisme.

08 de juny de 2017

El 2017 ha estat declarat com l'Any Internacional del Turisme Sostenible per l'Organització Mundial del Turisme (OMT), en el context de l'Agenda 2030 i dels objectius de desenvolupament sostenible. Un any de sensibilització i aproximació als avantatges del turisme sostenible, per tal de canviar les polítiques, les pràctiques d'empresa i el comportament dels consumidors.

A Espanya, i en concret, Catalunya, el sector del turisme sostenible i enològic s'ha anat desenvolupant progressivament durant aquests últims anys. Les vinyes entapissen tot el territori català, adaptant-se a les condicions més dures com els pendents agrests de la Costa Brava o els vessants del Priorat, on encara és obligada la verema a mà.

La veritat és que, Catalunya, gaudeix de vins i caves reconeguts entre els millors del món en les seves 12 denominacions d'origen. Aquest bon estat del sector enoturístic ratifica la necessitat de seguir formant professionals en el sector, a través de l'Escola d'Enoturisme de Catalunya. Uns estudis que tenen doble perfil turístic i vitivinícola, i que permeten treballar de manera preferent en el sector enoturístic; però, també en qualsevol altra activitat relacionada amb la promoció i la guia turística. Una resposta a la força i el gran valor cultural que té el vi a Espanya i en concret, a Catalunya.

Si ets dels que necessites dades específiques per ratificar i assegurar les teves decisions de futur. L'informe ADECCO, va informar sobre l'augment d'un 12% en la creació de llocs de treball en aquest sector respecte al 2016, amb la creació d'1.300.000 llocs de treball, bona part vinculats als sectors típicament estivals: hostaleria i turisme.

Catalunya, ha aconseguit la primera posició del rànquing de creació de llocs de treball amb gairebé 256.000 contractes, un 14% més respecte a l'any passat. En l'àmbit de l'hostaleria i el turisme, el creixement en la creació de llocs de treball respecte a l'any 2016 ha estat del 20%, sent els perfils professionals més demandats els agents de viatges.

Les competències més sol·licitades en les ofertes d'ocupació, són el treball en equip, la polivalència, la capacitat comunicativa i la proactivitat. Unes habilitats que es potencien i tenen un gran pes en l'Escola d'Enoturisme de Catalunya.

Unes formacions educatives intrínsecament unides a un turisme desenvolupat d'una manera racional que contribueix a la promoció de models de turisme nous no agressius des d'una perspectiva d'enriquiment social i cultural, tenint en compte també la necessitat d'avançar cap a aquest sector en creixement.

En aquest context, cal esmentar també, que Catalunya va ser la primera destinació integral Biosphere Responsible Tourism del món. La certificació reconeguda pel GSTC (Global Sustainable Tourism Council), organisme internacional adscrit a l'Organització Mundial del Turisme que proporciona un sistema mundial de reconeixement, aprovació i acreditació en programes de certificació de Turisme Sostenible. Fins llavors, només era la ciutat de Barcelona i la Vall d'Aran les que la tenien, però mai l'havia rebut una destinació turística integral i de les dimensions de Catalunya.

Per tot l'anterior, l'Escola d'Enoturisme de Catalunya segueix sent la resposta per suplir la creixent demanda de professionals del sector i es converteix en una aposta segura per a millorar el teu futur professional. Si ets un amant del turisme i del vi, no esperis més i vine a visitar-nos. T'esperem!