La primavera arriba amb els nous cursos 100% subvencionats de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya

04 de abril de 2018

L’Escola aposta per la formació de qualitat per a professionals, de forma 100% subvencionada i en cursos repartits per les diferents denominacions d’origen catalanes. La temàtica és variada, per tal de poder proporcionar uns estudis que serveixin per cobrir tots els àmbits professionals dels treballadors.

El primer en començar és el curs en Desenvolupament de productes per a turisme de reunions i MICE (30h). Aquesta formació està dirigida a empreses i professionals del sector enoturístic que tinguin interès en crear i/o expandir el seu negoci creant productes enoturístics per a empresa o MICE, i vulguin conèixer els canals idonis per a la seva comercialització. Està impartida per Alicia Estrada;  Profesora en Master OMT Alta gestión de destinos turísticos i Directora de marketing e Innovación en GEBTA. Es farà a l’Escola d’Enoturisme de Catalunya (Vilafranca del Penedès – Alt Penedès) els dies 7, 14, 21, 28 de Maig i 4, 11 de Juny en horari de 9 a 14h. Us hi podeu inscriure aquí.

El següent és el curs Formatges per a restaurants, destinat a professionals de la restauració i empreses. L'objectiu és conèixer la versatilitat del formatge i aplicar aquest producte al negoci, ja sigui a través de plats gastronòmics, a la carta, bufets, tapes, etc. S'oferiran continguts sobre història, tipus de llets, tipus d'elaboracions, l'afinació de formatges, la seva preparació per al consum en bars i restaurants,  elaboracions culinàries amb formatge i maridatge amb vins. El curs també serà pràctic, amb tast de producte així com elaboració de plats. Està impartit per Xerigots, un dels únics espais d’afinat de formatges de Catalunya. Seleccionen formatges artesans de gran qualitat, els conserven, afinen i serveixen al punt òptim de consum a restaurants i botigues. Tenen botiga pròpia a Vilafranca del Penedès i organitzen tastos i activitats a l'obrador i a la botiga. També comptarà amb Roderic Pérez, tècnic d'hosteleria i professor de Serveis de Restauració a l'Escola d'Hosteleria de Sitges. Tindrà dues edicions: la primera al Celler Can Roda (Santa Maria de Martorelles – Vallès Oriental) els dies 8, 15, 22 i 29 de Maig en horari de 9.30 a 13.30. Us hi podeu inscriure aquí. La segona serà al Celler Avgvstvs (El Vendrell – Baix Penedès) els  23 i 30 de Maig, 6 i 13 de Juny en horari de 16.30 a 20.30 i us hi podreu inscriure aquí.

El curs en Sumilleria i Maridatge, dissenyat per a professionals del sector enoturístic i del sector restauració que tinguin interès en aprofundir en la tècnica de maridatge del seu producte per a poder oferir un producte propi i de qualitat, que doti d’identitat i nous atractius el seu negoci, és un dels més demandats. L’imparteix Joan Lluis Gómez. Sommelier del Restaurant Santa Pau, de la xef Carme Ruscalleda (Tres estrelles Michelin). El  grup de Restaurants de la xef Carme Ruscalleda aglutina fins a 7 Estrelles Michelin. Tindrà lloc a Can Lleonart a Alella (Maresme) els dies 14, 21, 28 de maig, i 4, 11 juny en horari de 10 a 14h i us hi podeu inscriure aquí.

Per últim s’ofereix el curs en Informació i atenció turística en llengua estrangera: francès (30h), destinat a totes aquelles persones que s’ocupen dels diferents moments de l’atenció turística en el seu negoci i necessitin adquirir eines per a millorar l’atenció al visitant i venda del seu producte en llengua francesa. Sempre amb la visió enoturística. Curs pràctic amb tast de producte. Està impartit per Regine Barbier, docent en CETT-UB en el Grau de Turisme i cal tenir nocions de francès. Té dues edicions, la primera a l’Escola d’Enoturisme de Catalunya (Vilafranca del Penedès – Alt Penedès) els dies 11, 18, 25 de Juny i 2, 9 i 16 de Juliol en horari de 9 a 14h i us hi podeu inscriure aquí, la segona és a Teià (Maresme) els dies 12, 19, 26 de juny i 3, 10 i 17 juliol en horari de 9 a 14h i us hi podeu inscriure aquí.