Coneixes les assignatures del Cicle Formatiu de Grau Superior en Guia Enoturístic de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya?

21 de març de 2017

A partir del mes de maig, s’obriran les inscripcions al nou Cicle Formatiu de Grau Superior en Guia Enoturístic de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya de Vilafranca del Penedès, una formació especialitzada, amb una durada de dos anys, que et permetrà assolir uns sòlids coneixements en l’àmbit del turisme, en general, però, també en un sector més concret, com és el vitivinícola. Ara bé, quines són les assignatures que formen part del pla d’estudis d’aquest Cicle superior?

En primer lloc, cal destacar que aquests estudis inclouen 14 mòduls específics de l’àmbit del turisme. Però, a més, com a valor diferencial, també incorpora dos mòduls propis especialitzats en enoturisme. Per tant, aquest CFGS et permetrà optar a un ampli ventall de sortides professionals: les relacionades amb la promoció i el guiatge turístic; a més, de les vinculades amb el sector vitivinícola. Així doncs, portaràs a terme les següents assignatures:

Estructura del mercat turístic, contextualització del sector turístic, tipologies i tendències turístiques, l’oferta i la demanda turística, destinacions turístiques, serveis d’informació, pla d’atenció al públic, protocol i relacions públiques, recursos turístics (patrimoni cultural, natural i interpretació del patrimoni), processos de guia i assistència turística, disseny de productes turístics, màrqueting turístic (consumidors de productes i serveis turístics, el màrqueting mix i noves tecnologies i pla de màrqueting), desenvolupament del teu propi projecte, entre altres.

A banda d’aquestes matèries centrades en el turisme, aquest Cicle t’aporta un valor afegit gràcies, a dos mòduls molt concrets d’aquesta formació: el Mòdul de Sommelier que inclou assignatures com la viticultura, enologia i tast de vins; la introducció a la cultura del vi; els factors que influeixen en viticultura; les principals varietats viníferes per a vinificació; l’enologia, la verema, la fermentació, els sistemes de vinificació de vins tranquils, escumosos i especials, la criança dels vins, la geografia vitivinícola de Catalunya, d’Espanya i internacional, la composició del vi des de la perspectiva del tast, les fases del tast, la seqüenciació, la  terminologia específica per al tast de vins i altres begudes, el vi en la restauració, la gestió del celler: les condicions, emmagatzematge, les aplicacions informàtiques relacionades amb el control del mateix, entre moltes altres.

Finalment, cal assenyalar que aquest Cicle de Guia Enoturístic, de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya, inclou una formació exclusiva: el mòdul de Coneixedor del Vi i el Cava de les DO’s de Catalunya. A través d’assignatures com: Geografia, història i tast de vins i caves de les DO a Catalunya; Història de la viticultura a Catalunya, Denominacions d’Origen a Catalunya, la Geografia vinícola nacional i internacional; les característiques del territori de cada D.O. catalana (varietats cultivades, característiques organolèptiques i la relació amb els factors orogràfics i climàtics); les varietats de raïm catalanes a la resta del món; el tast de vins catalans; la gestió i comercialització dels vins i caves de les DO de Catalunya; l’actualitat vinícola al nostre país, etc.; assoliràs els coneixements necessaris per dedicar-te a aquest sector. De fet, un cop superis amb èxit aquest mòdul, obtindràs el títol propi de coneixedor del vi català, expedit per les patronals del sector vitivinícola de Catalunya.

Però això no és tot. De cara a oferir-te més i millors oportunitats laborals, durant aquest Cicle, s’introdueix progressivament l’anglès i s’incideix en una clara orientació cap al món laboral i l’emprenedoria.

Aposta pel teu futur i estudia el Cicle en Guia Enoturístic de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya de Vilafranca del Penedès. Fes la teva inscripció al maig!

Més informació al 93 817 19 95 o enviant un e-mail a: [email protected]